Blank en 'beroemd' - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ellen Bastiaansen - WaarBenJij.nu Blank en 'beroemd' - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ellen Bastiaansen - WaarBenJij.nu

Blank en 'beroemd'

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

24 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De Amerikanen die hier stage lopen zijn aangesloten bij een organisatie genaamd VAC. Zij organiseren elke vrijdag een uitstapje. Afgelopen vrijdag was dat een wijnproeverij. Wij gingen mee, want we zijn altijd in voor wat alcohol! De groep werd in tweeën gesplitst en wij gingen als eerste naar Constantia Uitsig. Daar kregen we 6 wijnen te proeven. Niet zomaar een bodempje, maar er ging een flinke scheut wijn in het glas. Iedereen was dus redelijk aangeschoten bij de laatste wijntjes. Daarna reedden we naar Groot Constantia. Hier kwam de andere groep ook naar toe. Bij deze wine farm kregen we 5 wijnen te proeven. Hier zaten wat meer rode wijnen bij, maar ik kreeg het voor mekaar om telkens de wijn te krijgen die ik wel lekker vond. Het zonnetje scheen zijn best, dus al gauw zat iedereen buiten: genieten van de zon met een wijntje in je hand. Erg vervelend! ’s Avonds gingen Juliette, Corné, Julian, Ina en nog een ventje eerst bij het burgerrestaurant eten. Lekker vette hap!! Ik was ik zo gaar als het maar zijn kon, dus ben ik lekker vroeg mijn nestje in gekropen.

Zaterdag gingen we naar de Old Biscuit Mill. Hier was een ontzettend grote foodmarket. Overal kraampjes waar ze eten stonden te bereiden. Jamjam! Ook heb ik meteen een paar oorbellen aangeschaft, want ja als je dan toch op een markt bent dan moet je ook wat kopen!
’s Middags gingen Chelsea, Nikki, Ana, Tobias en ik naar V&A Waterfront.. ja er werd nog meer geshopt! Ik heb me alleen ingehouden deze keer! Daarna reden we door naar Blouberg Strand. Dit strand heeft uitzicht op Robbeneiland en op de Tafelberg. Zo super mooi!
’s Avonds hadden we een braai in ons huis, omdat Nikki en Evan (huisgenoot) de volgende dag weer naar Amerika zouden gaan.

Op zondag gingen Corné, Miranda, Juliette en ik naar Houtbay. Juliette en ik gingen op souvenirjacht en struinden over de marktjes. Allemaal leuke spulletjes, maar ook veel verkopers die je wat proberen aan te smeren. Zo vond ik een schildersdoek mooi. Eerst was de prijs 450 Rand, maar ik zou korting krijgen omdat ik de eerste klant was. Ik twijfelde, dus er ging meer van de prijs af. De prijs werd 300 Rand. Ondertussen had Juliette wat gekocht, dus was ik geen eerste klant meer. Toch had hij een ‘special price’ voor mij. Toen ik zei dat ik er over na ging denken, werd de prijs verlaagd naar 250 Rand. Ik werd gek van die vent, want ik wilde dat doek toch niet hebben! Ik ben, met de smoes dat ik geld ging pinnen en daarna terug zou komen, weggelopen.

Zondagmiddag gingen we naar de voetbal wedstrijd Ajax Cape Town – Kaizer Chiefs (Johannesburg). De wedstrijd was in het Greenpoint Stadium, waar in 2010 het WK werd gehouden. In de taxi naar het stadium zagen we een hoop uitbundige, opgedoste Afrikanen al dansend en zingend richting het stadium lopen. Voor het stadium was het helemaal bal. Er kunnen 68.000 man in het stadium en er waren ongeveer 45.000 mensen. Ik denk dat er totaal 30 blanken van waren. Het zag dus letterlijk zwart van het volk! Wij werden daarom gezien als een soort attractie. Buiten liep een man met een versierde bouwhelm op. Ik zei dat ik zijn hoed mooi vond en hij wilde meteen met ons op de foto. Er kwamen steeds meer mensen bijstaan. Na de foto wilden we weglopen, maar vroeg opnieuw iemand aan mij of ik met hun op de foto wilde. Dit hebben we niet gedaan, omdat we anders bezig zouden blijven. Ook in de pauze van de wedstrijd had ik bier en wat eten gehaald en sloeg een negroide man op mijn arm en riep kei hard ‘hee!!’. De supporters van beide clubs zaten door elkaar verspreid in het stadium. Iedereen was aan het dansen en klappen en het was een groot feest wanneer er een goal werd gemaakt. Er werd dan vooral had geblazen op de vuvuzela. Wij zaten echt tussen de supporters, dus wij deden enthousiast mee! Wel zonder vuvuzela. De Kaizer Chiefs wonnen van Ajax met 1-0. Normaal gesproken houd ik niet van voetbal, maar het was leuk om dit eens mee te maken! 

Dinsdag voelde ik me niet lekker. Al een paar nachten had ik niet goed geslapen door de warmte. Ook drink ik hier veel te weinig, dus ik denk dat ik tegen uitdroging aan zat te hikken. Dinsdag dus maar rustig aan gedaan, ORS gepakt en mezelf gedwongen tot drinken. Nu gaat het gelukkig weer goed met me!

Het internet in het huis ligt er nog steeds uit. We zijn dus maar naar het internet cafe op de hoek van de straat gegaan. Dit is ook een lunchcafe, dus twee vliegen in een klap.
Op het ziekenhuis gaat het zijn gangetje. We moeten de verpleegkundigen nog steeds achter hun vodden aan zitten om naar ons te komen en om thuis of in hun vrije tijd iets te doen aan de module. We zijn nu bezig met het regelen van de data voor de final tests en het uitreiken van de certificaten van deelname. Nog een paar weekjes en dan zit ons project er alweer op. Vanmiddag komen Claire (stagebegeleidster vanuit Avans) en Joeri (medewerker PAT, die programma maakt) langs om met ons te kletsen over de voortgang. Hopelijk zijn ze enthousiast!

Daaaag herfstig Nederland! Groetjes vanuit het zonnige Kaapstad!

X Ellen

  • 24 Oktober 2014 - 10:28

    Ellen Bastiaansen:

    Foto's volgen! :)

  • 24 Oktober 2014 - 10:30

    Corne:

    Hey lieverd, weer een mooi verslag om jaloers op te zijn. Ben blij dat het weer goed met je gaat en dat je maar goed blijft drinken. En af en toe een wijntje mag ook hoor

  • 24 Oktober 2014 - 11:57

    Mama:

    hoi Ellen,
    Zo te lezen gaat het goed met je.
    Weer een mooi verslag,veel gezien en meegemaakt.
    Ben benieuwd naar de foto's.
    Goed blijven drinken ook al is het wijn.
    xxxxxxxxxxxxxx

  • 24 Oktober 2014 - 17:51

    Eugenie:

    Zo te zien aan je verslagen heb je een mooie tijd. Veel belevenissen. En ja, de opdracht moet ook uitgevoerd worden. Maar dat jij naar een voetbalwedstrijd zou gaan had ik niet achter je gezocht.
    Veel plezier en geniet ervan.

  • 24 Oktober 2014 - 21:53

    Annette:

    Hoi Meisie,
    weer veel beleeft. Drinken is goed, heel goed als het daar zo warm is.
    Maar hebben ze je geen uitleg gegeven hoe je wijn moet proeven!!!!
    geniet van alles.
    groetjes Annette xxx

  • 25 Oktober 2014 - 08:36

    Feike:

    He meis. Leuk om je verhalen te lezen. ik hoop dat je je snel fitter voelt. Laat je ons alle weten wat de begeleiders van jullie voortgang vonden. Zet hem op nog!!

    Gr. Feike ♥

  • 25 Oktober 2014 - 11:16

    Sandra:

    Zuipstraal!!

  • 30 Oktober 2014 - 16:02

    Jose:

    Hoi Ellen,

    Zo dat was weer een goed geschreven verslag leuk om te lezen,
    Maar er waren ook heeeeeeeeeeeeel veel wijntjes genuttigd maar ja als het lekker en gezellig is maakt het niet uit toch!!
    Nog veel plezier en hopelijk een positieve voortgang van je begeleiders.

    Groetjes Frans en Jose

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 14 Aug. 2014
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 10358

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 19 December 2014

Kaapstad!

Landen bezocht: