Hoge golven en de patiënt - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ellen Bastiaansen - WaarBenJij.nu Hoge golven en de patiënt - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ellen Bastiaansen - WaarBenJij.nu

Hoge golven en de patiënt

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

20 November 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vrijdag 7 november moest Juliette naar de tandarts in Houtbay. Irina en ik gingen met haar mee om haar bij te staan, althans mentaal. Wij gingen namelijk naar het toeristische gedeelte om daar aan de zee te gaan zitten. In de haven was een man, soort man van de straat, een zeehondenmoeder en een zeehondenkind aan het voeren. Hij vroeg aan ons of wij dit ook wilden doen. Ik zei nee, maar tot mijn verbazing wilde Irina het wel doen. Eerst twijfelde ik, maar ik wist dat ik deze kans nooit meer zou gaan krijgen. Ik besloot dus om de zeehond ook te gaan voeren, inmiddels was alleen het zeehondenkind er nog. Na wat aan de zee te hebben ge-zon-d, was Juliette weer terug van de tandarts. We wilden naar de Houtbay Market gaan, maar die bleek nog niet open te zijn. Hierdoor moesten we ergens anders gaan eten. Niet teveel, want ’s avonds gingen we met een groep van 12 personen naar Beefcakes. Beefcakes is een burgerbar waar travestieten optreden. Omdat het John’s laatste avond was, moest hij een bodyshot (shotje uitgegoten over een lichaam) nemen van een gespierde, halfnaakte man. Na Beefcakes gingen we nog even naar Beerhouse. Ik had het alweer gauw gezien, dus vond ik het hoogtijd om mijn bedje op te gaan zoeken.

Zaterdags gingen mijn huisgenoten op een VAC-weekend. Ik ging niet mee, omdat ik die zondag met Yvonne Hendriks zou gaan abseilen van de Tafelberg. Op zaterdag ging ik met Cecile (NL) naar Muizenberg, want we hadden om 11uur een surfles gepland. We kregen een wetsuit in ons handen geduwd. Toen we het eindelijk aanhadden, bleek het dat we hem verkeerd om aan hadden. De rits zat aan de verkeerde kant. Na een uitleg op het strand en het gesleep van onze surfplank naar de zee, kon de les beginnen. Je moest op je plank gaan liggen en, wanneer de golf kwam, duwde de instructeur je in de golf. Hierdoor maakte je extra veel vaart. Als hij ‘up’ riep, moest je gaan staan. Althans, bij mij waren het meer pogingen om te gaan staan. Ik was veel te bang dat er iets met m’n knie zou gebeuren, ik die plank in mijn gezicht zou krijgen als ik eraf zou vallen of een ander rampscenario. Toch is het me gelukt om een keer met m’n voeten langs elkaar te staan en een keer, heeeel even, met mijn voeten in de goede positie op de plank te staan. Na een uur zat de les erop en mochten we nog een uur vrij surfen. Mij lukte het voor geen meter en ook miste ik dat extra zetje van de instructeur. Ik hield het er maar bij om een uurtje op de plank in het water te liggen en me door de golven mee te laten voeren over de oceaan. ’s Middags gingen we naar Waterfront om daar wat te shoppen. We moesten weer op tijd terug zijn, want ’s avonds gingen Max, Miranda en twee vriendinnen van haar en ik natuurlijk uit eten bij Mama Africa, een Afrikaans restaurant in Longstreet.

Zondags ging helaas het abseilen niet door, omdat alles volgeboekt was. Yvonne, Konnie (een Duits huisgenootje van Yvonne) en ik gingen daarom naar een lifestyle market in Constantia. Daar hebben we een beetje tussen kraampjes doorgesjouwd, chocolade gegeten en heerlijke roseetjes gedronken! Een hele vervelende zondag dus!

Maandag ging onze huisgenoot John weer terug naar Zweden en Irina (Denemarken) was zondags al vertrokken naar Nederland om daar verder te gaan studeren. Weer twee huisgenoten minder dus 
Maandag begonnen we ook met het afnemen van de final testen en de praktijkexamens. In de ochtenden hadden we het internetcafé afgehuurd en kwamen de verpleegkundigen hun final testen doen. In de middag hadden we het skillslab (praktijklokaal) van de UCT (Universiteit van Kaapstad) afgehuurd, is een ruimte in het ziekenhuis, om daar het praktijkgedeelte van BLS en Intraveneuze therapie te doen. De verpleegkundigen vonden het allemaal erg spannend en waren bang om iets fout te doen. Daarom was het voor ons de taak om het ze zo comfortabel mogelijk te maken. Een muziekje op de achtergrond (Staying alive van de Beegees: ritme van bls) en wij speelden zelf voor patiënt en hierbij moesten ze ons in de stabiele zijligging leggen.

Een kort verslagje deze keer..

X Ellen

  • 20 November 2014 - 20:37

    Corne :

    Hey lieverd toch weer een verslagje om mooi terug te kijken war je weer hebt gedaan. Het is nog wel even voordat ik je weet zie. Maar als ik zo de verhalen hoor gaat de tijd ook vlug voorbij. Ben blij als je straks weer terug bent. Gr xxjes hvj

  • 20 November 2014 - 20:55

    Sandra:

    Leuk om te lezen Ellie

  • 21 November 2014 - 07:59

    Eugenie:

    Nou Ellen,
    Mooi om te zien dat je iedere keer weer nieuwe uitdagingen aangaat.
    Groeten.

  • 21 November 2014 - 10:43

    Anja:

    geniet van de lekkere temperaturen. Hier wordt het al aardig frisjes.

  • 21 November 2014 - 23:17

    Vera:

    Jij leert daar volgens mij heel wat mensen kennen... ;)
    Maar leuk te lezen dat je veel nieuwe dingen beleefd!
    Enjoy!! xx

  • 22 November 2014 - 16:19

    Jose:

    Hoi Ellen

    Het staat je wel goed die witte jas "zuster ellen"
    Zo te lezen smaakt de chocolade en de rosé ook nog goed.
    We missen je gezellige babbel wel hoor!, dus fijn dat het nog maar een enkele week is dat je we je weer horen

    Groetjes en nog veel plezier,
    Frans en José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 14 Aug. 2014
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 10362

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 19 December 2014

Kaapstad!

Landen bezocht: