Diep in de zee - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ellen Bastiaansen - WaarBenJij.nu Diep in de zee - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ellen Bastiaansen - WaarBenJij.nu

Diep in de zee

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

09 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zaterdag was het tijd om iets te gaan ondernemen wat ik heel graag wilde doen! We gingen met zeehondjes zwemmen in de Atlantische Oceaan! We reden naar Houtbay en mochten ons weer in een wetsuit hijsen. Dit keer gelukkig op het land in plaats van op zee! Met een motorboot gingen we de zee op en namen we de sprong in het diepe water. Het water was ijskoud, maar dat mocht de pret niet drukken! Doordat het erg warm was, waren er super veel zeehonden! We zwommen rond in de oceaan en de zeehonden keken ons nieuwsgierig aan. Langzamerhand kwamen ze dichterbij en raakten ze gewend aan ons. Op een gegeven moment zwommen de zeehonden nog maar een halve meter bij ons vandaan! Sommige lieten hun tanden zien of bliezen bellen naar ons. Ik was rustig aan het snorkelen en ineens kwam er een zeehond kei hard op mij afgezwommen. Ik schrok me rot en moest gillen! De zeehond dook snel weg, maar kwam even later even vrolijk weer kei snel terug gezwommen. Opnieuw moest ik gillen. Zo ging dat nog een aantal keer door, want mijn zeehond-vriend dacht dat ik met hem aan het spelen was.
Weer terug op het vaste land heb ik een houten giraf gekocht. Deze komt mooi in het huisje! Daarna gingen we naar de Bay Harbour Market. Zoveel lekker eten en zoveel leuke souvenirs! Omdat de temperatuur boven de 30 graden lag, besloten we om naar Camps Bay te gaan. Daar lagen we de middag aan het strand. De zonsondergang in de zee was super mooi!

Zondag ben ik naar een Afrikaanse Thanksgiving geweest. Iedereen had was eten gemaakt en we gingen richting Mitchells Plain. Daar waren we uitgenodigd bij de familie van een medewerker van een kroeg (Forex) hier in de buurt. Het leek wel kerst! Iedereen was mooi aangekleed en er was een berg eten! We werden begroet met een hugg en iedereen was super aardig. Na de berg eten, werd er ook nog een taart/pudding-buffet tevoorschijn getoverd. Ik dacht dat ik ging ontploffen!

Op maandag gingen we aan het werk in het ziekenhuis. ’s Avonds gingen Juliette en ik naar salsadansen in Forex. We hoorden dat je op dinsdagavond ook les kon volgen en dat je hierbij je dansmoves opbouwt. Op maandag leer je de basisstappen, maar op dinsdag bouw je het dansen echt op. Nu hebben we onszelf ingeschreven op de dinsdagavond en kregen we vijf weken salsadans les. Daar zit ook partnerdansen bij. Corné, leg je dansschoenen maar vast klaar, want als ik terug ben.. ;)

Woensdagmiddag gingen Stefanie en ik naar Canal Walk. Ik heb nog nooit zo’n groot winkelcentrum gezien. Je moet er bijna een dag voor uittrekken wil je wat winkels kunnen bezoeken. Ook het eetgedeelte was niet normaal groot, echt heel Amerikaans! Maar het was leuk om er te zijn geweest en shoppen is natuurlijk nooit verkeerd!
Woensdagavond was er een fullmoonmass, oftewel een fietstocht bij volle maan. We hadden fietsen gehuurd en fietsten in twee groepen richting Green Point. Een tocht van ongeveer 6 kilometer. Toch valt zoiets niet mee als je op een knalgele tandem rijdt die maar 1 versnelling en 1 rem heeft. We waren nog geen 100 meter van het verhuurbedrijf, waar de fietsen à la minute gerepareerd werden omdat er te weinig waren, en onze ketting lag al van de fiets! Dit gebeurde nog een paar keer. Toen we eindelijk bij Green Point waren, was onze voorband lek. Ze zeiden dat we de taxi terug naar huis konden pakken, maar dat wilden we niet. We ruilden van fiets en vervolgden onze tocht. Bij Green Point was iedereen samen gekomen en gingen we met een groep van ongeveer 300 man een fietstocht houden door de stad. Toen we door de hoofdstraat reden, begonnen allemaal mensen te klappen en foto’s van ons te maken. Super leuk om een keer meegemaakt te hebben, ondanks wat Hollandse regen, een krakkemikkige fiets en de volle maan die verstoppertje speelde achter de wolken!

De laptops van het ziekenhuis werken nog steeds niet op internet, dus het is nog steeds behelpen. We zijn bezig met het zoeken naar oplossingen, maar het komt goed. We hebben ondertussen al 73 mensen kennis laten maken met e-learning en het werken met de computer, dus dat is een mooi begin!
Morgen ga ik een weekendje weg naar de Garden Route. Ik heb er super veel zin in, want ik ga mooie dingen zien en doen! Hierover volgende week verslag.

Bedankt voor de leuke reacties vorige week en ik vind het leuk dat jullie mij volgen!

X Ellen

  • 09 Oktober 2014 - 23:12

    Corne:

    Hey schatje, nu deze week bijna tot zn eind loopt heb jij weer een week vol plezier en avontuur meegemaakt. Nu komend weekend ga je weer mooie dingen beleven. Goh lieverd wat is tog mooi om dit allemaal te volgen via deze blog. Ik wacht weer netjes af tot je volgend verhaal. Gr xxxxjes HVJ

  • 09 Oktober 2014 - 23:26

    Marion:

    Hoi Ellen,

    Ik heb het verslag nog niet gelezen maar ik wil je wel even vertellen dat ik het knap vind dat je elke week zo'n mooi verslag schrijft.

    Groetjes,
    Marion

    P.S. De afspraak met je moesje staat. Al is het begin november.

  • 09 Oktober 2014 - 23:33

    Marleen:

    Ha Ellen, leuk verslag weer! Enne let's dance ;)
    Succes weer!
    Xx

  • 10 Oktober 2014 - 06:31

    Laura Van Hulten:

    Ik lees dat je t er leuk hebt! Veel plezier nog
    Groetjes laura

  • 10 Oktober 2014 - 08:28

    Lizette:

    Hee Ellen
    Net even je laatste verslagen gelezen. Zooo het gaat je echt goed daar! Veel leuke dingen om te doen, gaaf zeg! Ik hoop dat het ook goed gaat komen met je e-learning. De wil is er in ieder geval als dat WWW ook nog even mee wil werken... Heel veel succes nog en vooral veel genieten maar dat komt wel goed!
    Ik blijf je volgen.
    XXX Lizette

  • 10 Oktober 2014 - 10:32

    Nancy Kuijpers:

    Hoi Ellen!

    Als ik je verslagen zo lees dan gaat het je goed daar in het verre Afrika!
    Leuk om te lezen waar je je zo allemaal mee bezighoudt!
    Heel veel succes en plezier nog!
    Enne: het is stil aan de overkant!!
    Lieve groeten Nancy x

  • 10 Oktober 2014 - 17:08

    Jose :

    Hoi Ellen,

    Daar zijn we weer na dinsdag gezellig gebabbeld en gezien te hebben via skype nu weer een verslagje gelezen van je .
    Fijn dat het goed met je gaat geniet ervan en zie weer uit naar je volgende verslag.

    Doei Doei,

    Groetjes Frans en Jose xx

  • 10 Oktober 2014 - 22:14

    Annette:

    Hoi Ellen,

    Dat was weer erg mooi om te lezen.
    Eddie wil graag weten welke zeehondjes het zijn.

    veel plezier dit weekend.
    groetjes Annette

  • 11 Oktober 2014 - 19:20

    Pleunie:

    Wat een kort verslag deze keer ;). Wel weer een leuk verslag en veel leuke dingen gedaan, groot gelijk! Veel plezier dit weekend!

  • 13 Oktober 2014 - 16:45

    Marloes:

    Leuk om te lezen dat je zoveel onderneemt. Dat van die zeehonden lijkt me echt super gaaf! Het kopen van stroom en de baantjes in de supermarkt komen me bekend voor.

    Heel veel plezier verder en enjoy x

  • 15 Oktober 2014 - 03:19

    Marieke:

    Leuk om je verhalen te lezen! Wat een geweldig avontuur! Hoop dat je een leuk weekend hebt gehad. Groetjes! Marieke xx

  • 17 Oktober 2014 - 19:30

    Wouter:

    Zo.. Eindelijk eens bijgelezen met die teksten. Klinkt allemaal goed Ellen en zo te horen heb je het goed naar je zin daar! Het weer is er zo te lezen ook stukken beter dan hier in Schotland. Keep on having fun, it's a once in a lifetime experience!!

    Regards,

    Wouter

  • 17 Oktober 2014 - 22:33

    Ad En Annie Van Iersel:

    Hoi Ellen

    Vanavond bijgelezen .liep een beetje achter maar geweldig om te lezen . Leuke en spannende avonturen die je daar beleefd . Geniet er daarom ook maar lekker van .

    Groetjes Ad en Annie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 14 Aug. 2014
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 10374

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 19 December 2014

Kaapstad!

Landen bezocht: