De dierentuin - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ellen Bastiaansen - WaarBenJij.nu De dierentuin - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ellen Bastiaansen - WaarBenJij.nu

De dierentuin

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

21 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Wat later dan gepland doordat het internet er uit ligt, maar hier is ie dan!

Vrijdag (10/10) stond mijn wekker weer op tijd. Rond half 7 werden we opgehaald om een weekendje weg te gaan. Chelsea (USA), Tashia (USA), John (Zweden) en ik kenden elkaar al. Julian (Oostenrijk) en Ina (Duitsland) zaten al in het busje. We zouden dit weekend met zijn zessen door gaan brengen. We reden Kaapstad uit op weg naar de Garden Route. Ook deze keer was er geen sprake van de zonsopgang, want de zon was eerder wakker dan ons. Na een rit van ongeveer 3.5 uur en wat tussenstops bij tankstations, kwamen we aan bij de Garden Route Game Lodge. We stapten op een open jeep en reden “de grote dierentuin” in. Eerst had ik het idee dat we in de Beekse Bergen waren, maar dit was toch ietsje groter. We hebben maar een paar dieren van de Big Five gezien, namelijk de olifant, neushoorn en de leeuw. Daarnaast kwamen we ook zebra’s, oranje vogeltjes, giraffen, springboks en herten tegen. Onderweg dacht ik dat ik een steen in het gras zag liggen. Het bleek echter een schildpad te zijn. Ik vroeg me af hoe het schild zou voelen en ik mocht van de jeep om de schild te voelen. Na 3 uurtjes rondgereden te hebben door de grote dierentuin gingen we lunchen. Daarna reden we door naar Botlierskop voor de Lions Walk. We kregen allemaal een meterhoge stok in ons handen en liepen ongeveer 2 meter achter twee leeuwen aan, een broertje en een zusje van elkaar. De leeuwen gingen op boomstronken of op het gras liggen of werden door middel van een stuk vlees een boom in gejaagd. Wij mochten met ze op de foto. Het was echt totaal niet eng. Alleen had ik het er toch niet zo op staan dat de gids zei dat ik wel kon blijven staan toen een van de leeuwen uit de boom sprong, richting mij.
In de avond sliepen we in een huisje in Sedgefield. Daar hadden we een braai en gingen we naar een beachclub. Met een drankje op is het best leuk om in het donker over het strand te lopen.

De volgende dag gingen we eerst naar een markt. Zoveel leuke spulletjes en zoveel te weinig tijd! Maar we zouden gaan olifanten rijden, dus dat maakte veel goed. Eerst kregen we een anatomieles over de olifant. Hierna mochten arm in slurf met de olifant gaan lopen. Mijn olifant vond het leuk om eerst met zijn slurf in de stront te gaan zitten, voordat ik deze zelfde slurf met mijn hand vast moest pakken. Toch was het wel leuk om te doen! De olifant was net een hete lucht kacheltje. Hierna gingen de drie olifanten op een rijtje staan en mochten ze om hun beurt een kunstje doen. In tweetallen mochten we de olifant aan gaan raken en ook in zijn mond kijken. Je hand in zijn mond steken mocht dan weer niet, tenzij je maar met één hand de tour wilde eindigen. Wel mochten we pompoen voeren aan de olifanten via z’n slurf. Toen kwam het jungleboek-moment. We mochten op de rug van een olifant gaan rijden! Ze liepen met drieën achter elkaar aan, slurf in staart, en wij zaten op de rug van die olifant met een gids. Die beesten lopen best wel in een tempo, dus je moest uitkijken dat je er niet vanaf hobbelde.

In de middag gingen we naar de hoogste bungeejump in de wereld vanaf een brug, 216 meter. Ik wilde altijd al heel graag een keer bungeejumpen, maar door mijn knie- en rugklachten raadden ze af om het te doen. Ik heb dus maar braaf hun advies opgevolgd, maar ik baalde wel echt als een stekker. Wel ben ik mee geweest op de brug om de rest mee aan te moedigen.

Zondags bezochten we de Cango Caves. Je kon kiezen tussen de avontuurlijke route en de gewone route. Ik ben niet zo heel erg fan van door kleine ruimtes kruipen, dus ging ik lekker toeristisch doen. Een Duitse man vroeg aan mij of ik een professionele fotograaf was, omdat ik zoveel foto’s aan het maken was met mijn mini-statiefje.
Op de struisvogelboerderij hielden ze een emmer voer achter je rug en kwam de struisvogel met zijn nek om mijn nek heen. Daarna mochten we ook struisvogel rijden. Ik wilde het eerst niet doen, maar ik dwong mezelf. Helaas was het niet zo’n goed idee, want ik viel kei hard van dat beest. Hallo gekneusd stuitje! Maar goed, ik heb op een struisvogel gereden!

Deze week ben ik de hele week alleen naar het ziekenhuis geweest. Toch best wel saai om alleen les te moeten geven, maar wel goed op mijn Engels te verbeteren.
Dinsdagavond was het weer salsadansen. Weer een avondje bijna-benen-breken en heupen-swingen. Woensdagavond gingen Corné en ik ’s avonds de stad in om foto’s te gaan maken. Mooi al die lichtjes van de stad!

X Ellen

  • 21 Oktober 2014 - 10:11

    Corne:

    Hey lieverd, mooie week heb je weer beleefd. De mooie dingen van het land weer gezien. En deze week weer een nieuw avontuur om eind deze week te vertellen. Mooie ervaring vind ik wat je daar allemaal doet. Succes deze week en ik wacht weer af voor het volgende verslag. Gr xxxjes

  • 21 Oktober 2014 - 10:22

    Nancy Kuijpers:

    Hi Ellen!
    Leuk om weer een van je verhalen te lezen!
    Je maakt een hoop mee daar in Afrika!
    Het ga je goed meid!
    Groetjes Nancy
    P.S. Sterkte met je gekneusde stuitje

  • 21 Oktober 2014 - 12:21

    Anja:

    he avonturier...
    Leuk verslag weer. Gezellig dat Corne daar ook is.
    Het lijkt er op dat je niet veel werkt, omdat je zoveel dingen mee maakt, maar ik begrijp dat je toch nog wel af en toe iets nuttigs mag doen... Veel plezier

  • 21 Oktober 2014 - 12:45

    Natalja:

    Mooi verslag Ellen!! Echt veel mooie dingen gezien zeg!!
    En toch voor gekozen om niet te gaan bungeejumpen;)
    Veel plezier nog in Afrika en we spreken elkaar wel weer...
    Xx Natalja

  • 21 Oktober 2014 - 16:16

    Jose:

    Hoi Ellen,

    Wat een avontuurlijk uitstapje weer daar in de jungle, maar ja wie gaat er nou op een struisvogel zitten?
    (grapje) Daar houden we wel van toch ! Een verstandig besluit dat je niet gaat bungeejumpen. Maar toch veel plezier met wat je allemaal nog gaat ondernemen. Een vraagje : Gaat het al weer beter met je stuitje?)

    Lieve groetjes

    Frans en Jose

  • 22 Oktober 2014 - 12:55

    Marleen:

    Hee Ellen
    Wow wat een gave foto's! Ralph is wel jaloers.... Jij op de foto tussen de leeuwen..
    Hoop dat je stuitje wat beter gaat, maar alshet echt gekneusd is kan dat wel ff duren!

  • 22 Oktober 2014 - 14:30

    Leon:

    Mooie foto s. En nou die vrije val van 4 km hoog

  • 22 Oktober 2014 - 16:37

    Josine:

    Hoi Ellen,
    Ik zit echt met verbazing te lezen hoeveel gave dingen jij daar beleeft en hoeveel uitstapjes je maakt.
    Volgens mij ben je echt lekker aan het genieten en nog flink aan het werken als zuster Ellen.
    Heel veel plezier en succes verder!
    ik kijk weer uit naar je volgende verslag
    Groetjes, Josine

  • 24 Oktober 2014 - 11:09

    Vera:

    Gaaf Ellen !! Dat noem ik nog eens een echt weekendje weg..! Enjoy !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 14 Aug. 2014
Verslag gelezen: 501
Totaal aantal bezoekers 10364

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 19 December 2014

Kaapstad!

Landen bezocht: